preview image
0%
Asiallinen Asiallinen keskustelu

Kanavalla edellytetään asiallisuutta, lue lisää säännöistä.
Työturvallinen Työturvallinen sisältö

Kanavalla edellytetään työturvallista sisältöä, lue lisää sivun säännöistä.

Uskonto

Viimeisin vastaus
Viimeisin vastaus
Viimeisin lanka
Lista
Lista
Katalogi
Uusi lanka
AP Hermostunut Pantteri 26 pv
message file JPG
Eipä ole kovin vilkas aihealue, kun viimeisin lanka oli 25 päivää vanha.
15
Huvittunut Sammakko 1 pv
Huima Pelikaani Miksei täällä ole filosofia-alalautaa. Ei kiinnosta keskustella zenistä ja taolaisesta filosofiasta alalaudalla missä lanka täyttyisi heti uusherännäisistä paasaamassa jumalastaan.
Sivistys & Kirjallisuus -alalaudalla voi keskustella filosofiasta, siellä on yksi lankakin aiheesta, johon ei ole tullut kuukausiin viestejä. Ei täällä ole filosofiasta kiinnostuneita niin paljoa, että aiheelle omaa alalautaa kannattaisi tehdä.
Innokas Kivisika 1 pv
Huvittunut Sammakko Sivistys & Kirjallisuus -alalaudalla voi keskustella filosofiasta, siellä on yksi lankakin aiheesta, johon ei ole tullut kuukausiin viestejä. Ei täällä ole filosofiasta kiinnostuneita niin paljoa, että aiheelle omaa alalautaa kannattaisi tehdä.
zen ja taolaisuus taitaa olla enemmänkin uskontofilosofiaa tai uskontotiedettä länsimaisesta näkökulmasta katsottuna joten jos langan aihe on zen niin sinne ei pidä mennä öyhöttämään mitään teististä tavaraa

itse näkisin kyllä asian niin että filosofialle voisi olla oma alalauta mutta se on vain minun mielipiteeni
Innokas Kivisika 1 pv
Embracing God's Will: A Message of Faith and Transformation - 5 April 1995 - 5 April 2024. 29 years
https://www.youtube.com/watch?v=QJKVvutWtOQ
youtube thumbnail
AP Taisteleva Möykkykala 1 kk
message file JPG
Gospel-musiikki lanka
Avataas tähän tämmöinen ja monesti hengellinen musiikki on enemmän rukousta kun taidetta

Särkyneiden majatalo-Pekka Simojoki
https://www.youtube.com/watch?v=3nS5KxTETX8
youtube thumbnail
60
Avulias Vuohi 1 pv
https://www.youtube.com/watch?v=jYz44y1VQuQ
youtube thumbnail
Avulias Vuohi 1 pv
https://www.youtube.com/watch?v=u1rTgyAX4_A&list=PL8BJy97KH5wyaahReCvyGQll3Q_rIbSUQ&index=1
youtube thumbnail
Avulias Vuohi 1 pv
https://www.youtube.com/watch?v=ILdL4z-WeZM&list=PLRZmOsjgGACYfA4Rdlxw2DoeBEN9Gyvaj&index=3
youtube thumbnail
AP Loistava Käärme 2 pv
message file JPG
Machine Gun Preacher - Sam Childers in Finland 2024

https://www.mgpworldtour.com/
FINLAND 4th - 20th MAY 2024

https://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Childers

https://www.youtube.com/watch?v=KSuE5x3syKo
youtube thumbnail
6
AP Loistava Käärme 2 pv
Häiriintynyt Kenguru Onko tuo joku mormooni?
suomessa vierailee puhumassa enimmäkseen helluntaiseurakunnissa niin varmaan on jonkun tason evankelikaalinen karismaattinen kristitty
Tasapainoinen Gerbiili 2 pv
message file JPG
pitäsköhän liittyy Highwaymen Motorcycle Clubiin
AP Loistava Käärme 1 pv
attachment Tasapainoinen Gerbiili pitäsköhän liittyy Highwaymen Motorcycle Clubiin
ei vaan mielummin kannattaa liittyä kospel-ridersiin
https://www.youtube.com/watch?v=4O8ZpO3z0yk
youtube thumbnail
AP Punastuva Orava 2 kk
message file JPG
Dicordianismilanka korkkaamaan uskontolaudan neitsyys
15
AP Punastuva Orava 2 kk
attachment Ihana Hörhö Mites toinen hanke burning man onnistui? Noh tässä vasta pari esimerkkiä, mutta valtavan suuri osa stunteista pistävät silmään jälkeenpäin vesittyneisyytensä ansiosta, kun vallitseva status quo joko ryöstää diskordianistien ideoita tai jopa kaappaavat uuden muodikkaan näsäviisailun mitä diskordianistiset liikkeet ovat juuri innovoineet. Edes antimainonta ei ole tältä selvinnyt, puhumattakaan "katutaiteesta", Banksy erinomaisena esimerkkinä. Teologisessa mielessä toki pidän diskordianismia rakentavana ja ajallemme aliarvioidun merkittävänä. Diskordianismi anarkistisuudellaan ansaitsee paikan sydämessäni, kävi stunttien myöhemmin miten tahansa. Ellet jo ole, suosittelisin tutustumaan myös situationismiin. Vähän toki ohi aiheen, kun heiltä puuttui uskonnollinen ulottuvuus.
Teininä luin Debordia, silloin päätin että minusta tulee alkoholisti..

Tosi hyvä pointti tuo miten about kaikki diskordianistien yritykset subvertoida ympäröivä kulttuuri on itse päätynyt subvertoiduksi massaltaan isompien kulttuurillisten mekanismien toimesta. En tiedä pitäisikö se tulkita niin että he onnistuivat muuttamaan maailmaa, vai ainoastaan paljastamaan sen mikä aina on ollut uudessa valossa. Nimenomaan viitekehyksenä jolla tulkita ympäröivää maailmaa koen diskordianismin toimivan erityisen tehokkaasti. Olemalla samalla kyynisen skeptinen, mutta paradoksisesti uskomalla vilpittömästi pystyy sekä kokemaan henkisen maailman, että ymmärtämään mekanismeja sen taustalla. Henkisenä praktiikkana monet tuntemani diskordianismit sulavat laajempaan new age DIY uskonto maailmankuvaan, mutta diskordianistinen lähestymiskulma ainakin omasta kokemuksesta tuntuu todella tehokkaalta tavalta karkottaa new agen myrkyllisimmät ja haitallisimmat puolet.

Eniten pidän kyllä siitä miten diskordianismi antaa paljon paremman viitekehyksen jolla keskustella hartaan uskovaisten perinteisten uskontojen seuraajien kanssa kuin ateistinen kulma. Tai en tiedä, ehkä jumalatar vihaa minua kun en käytä joka tilaisuutta pikkumaiseen kinaamiseen hyödyksi.
Verinen Virvatuli 1 kk
Ihan mielenkiintoinen juttu. Julistan teidät pyhimykseksi. Maltan Sopsy pannaan.
Utelias Puhisija 1 pv
Vaikea Koira En tiedä noista muista sektoreista hirveesti mutta myötistä church of the subgeniusille ja pastafareille. Olisi vaan ateisteja jos et aio ottaa henkisyyttä tosissaan. ihme meta-kikkailua
Uskonnot on huumetta heikoille massoille. Nihilismin kautta filosofiaan on hyvä reitti
AP Viehättävä Gekko 7 pv
message file JPG
Minä löysin Jeesuksen keväällä opiskellessani taidelinjalla. Siitä on nyt 10+ vuotta.

Olin ollut jo joulukuusta lähtien kysymysten äärellä, kuten miksi homous on raamatun mukaan väärin ja miksi Jumalaan uskominen ei riitä? Mitä siellä edes on joku Jeesus seikkailemassa ja mitä virkaa hänellä edes on. Sitten ajattelin että minä olen siis hyvä tyyppi enkä ole mitään rikollista tehnyt! Olenhan🤔 olen hyvä ihminen, päätin.

Luin joinakin päivinä raamattua, tietysti vaikeimmasta aloittaen, 1.Mooseksen kirjasta…
Minulle tuli sellainen olo että Jeesus haluaa minut omakseen. Mä raivosin myös Jeesukselle, tyyliin -
voi v*ttu minkä v*tun takia kiusaat mua, Lopeta!! Mä haluan olla rauhassa sulta!!!!
Sitten mä tajusin että tämän täytyy olla totta, siis Jeesuksen, koska kenelle mä raivoavan jos Hän ei ole totta????

-No hyvä on. Jeesus, tule sitten elämääni rukoilin.
Ja räydyin ja itkin, mutta. tuli. rauhallista.
Jeesus tuli sydämmeeni ja elämääni.
Sitä päätöstä minun ei ole tarvinnut katua, vaikka monenlaista tilannetta on tullut vastaan.
Jeesus on totisesti ylösnoussut. Hän on minun kallooni ja vuorilinnani. Vaikka kaikki muu sortuisi ja katoaisi Jeesus on aina kanssani ja minä saan turvan hänen siipiensä suojassa. Aamen.
25
Kallis Pitkäkurppa 3 pv
> Sitten ajattelin että minä olen siis hyvä tyyppi enkä ole mitään rikollista tehnyt! Olenhan🤔 olen hyvä ihminen, päätin.
Lopetin lukemisen tähän. Tässä kohtaa eksyit harhaan.
Utelias Jääkäri 3 pv
attachment Unelias Tuhatjalkainen Niin, raamattu kyllä kertoo meistä totuuden; jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla. Mitä tarkoittaa jokainen? - minä, sinä, kaupan myyjä, kurssin kiva vetäjä, mukava tyyppi johon olen ihastunut, seurakunnan pappi, hyvä naapuri jonka tunnen, mun äiti, j.n.e. Kaikki ovat tehneet syntiä. Se ei ole mitään uutta. Taivaassa Jumalan tuomioistuimen edessä ei katsota sitä mitä syntejä on tehnyt. Onko ns. Siivosyntinen vai julkisyntinen. Mitä siis tapahtuu kun Jumala alkaa käydä läpi minun syntejä, kun tehdään tili kaikesta? Jeesus sanoo isälleen, -Hei, iskä, mä olen maksanut tämän puolesta kaiken. Tää on mun kaveri. Hän tulee sisään taivaan iloon. Niinpä siis pääsen taivaaseen, ja rikoksistaani kuin koira veräjästä. Synneillä on tässä elämässä kuitenkin ikäviä seurauksia, ja mitä pahempia syntejä tekee sitä enemmän itse kärsii seurauksista. Jos piikittää huumeita, rahaa menee ja voi saada jonkun taudin. Jos ahmii liikaa, lihoo ja tulee diabetes. Jos puhuu seläntakana katkerasti pahaa alkaa yhä enemmän etsiä vikoja tästä ihmisestä. Ym. Ym.
message file JPG
Huoh nii..
Rikas Maasääski 3 pv
attachment Valpas Öykkäri Ottaisin mielelläni Jeesuksen elämääni mutta olen sen verran autisti etten kykenisi moiseen itsepetokseen. Tekisihän se elämästä ihan pirun helppoa kun voisi vain tuudittautua siihen ajatukseen että Jumala rakastaa aina ja taivas odottaa jne. mutta hommalta lähtee vähän pohja jos ei sisimmässään kuitenkaan oikeasti usko vaan ajattelee koko touhun olevan ihan höpöhöpöä.
message file JPG
Autistit ja epäluuloiset ihmiset, itse kuulun molempiin ryhmiin, jää kyllä helposti ulos tästä kuviosta eli ei voi uskoa 100% jos ei oo tarpeeks hyvät todisteet tai jotain.

Mä kyllä ainakin pystyn sellaiseen "järkeilyyn" että yhteiskunta varmaan on parempi jos uskoo kristinuskoon, kuin että ei usko yhtään mihinkään, ja ei siinä mitään ongelmaa kyllä. En tosin mee niin pitkälle että vaihtaisin millon vaan miljoonaa ateistista suomalaista miljoonaan afrikkalaiseen kristittyyn (niitä kyllä löytyy sieltä maanosasta) eli uskonto ei oo kaikki kaikessa.
AP Avuton Opossumi 6 pv
message file JPG
Jari Iivanaisen raamatunluku ohjelma

>Tämä laatimani Raamattuohjelma voi auttaa siinä. Siinä on tuhansittain Raamatun jakeita aihepiireittäin ryhmiteltynä. Mukana eivät ole kaikki Raamatun jakeet, vaan sellaiset, jotka useimmiten otetaan esille. Uuden testamentin kirjeistä on suhteellisesti eniten lainauksia. Raamattuohjelman päätarkoitus on, että voisimme perehtyä Jumalan Sanaan ja oppia sitä paremmin. Usein meillä on pintapuolinen käsitys koko aiheesta, emmekä muista, missä paikkaa kustakin aiheesta on kirjoitettu Raamatussa.

http://www.jariiivanainen.net/TutustuSanaan.html
0

Käytämme evästeitä mukauttamaan käyttökokemustasi. Jatkamalla vierailua tällä verkkosivustolla hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää